Sabtu, 29 Agustus 2009

MALING YANG TERTIDUR

28 komentar:

  1. lihatkah kamu presiden gusdur @ presiden tidur kamu sebelum ini?? satu dunia melihat itu dalam front page yahoo satu ketika dahulu...
    tiada bandingan cara presiden kamu itu tidur dengan lelesan air liurnya terkeluar...

    BalasHapus
  2. wow malon knal gusdur ya...!

    padahal aku orang indonesia ga' knal loh sama foto yang diatas....
    brarti presiden kami terkenal ya..

    lagian klw kmu ngejek gusdur, brarti ngejek Allah juga', kan gusdur pengelihatannya kurang ciptaan Allah, bukan karena tak bisa nahan kantuk kyk gambar diatas....

    dan indonesia itu negara yang demokratis, dah lgsng ngerti kan, ga' perlu dijelasin....

    BalasHapus
  3. pemimpin mALing kecapekan malem tdi hbs nyuri2 kebudyaan bangsa lain..jd waktu siangnya tidur2an dehh.. :)

    BalasHapus
  4. wei, kau tkle nk kurang ajar lagi er ! engkau tu bangsa yg tak reti nk bersyukur!

    BalasHapus
  5. kau pikir pemimpin kau tu bagos sgt ah?! gth ah. everyone not perfect la bangang! kau pikir kau sape nk kutuk2 negara orang hah? bagus sgt er bangsa kau tu negara kau tu! ape kemajuan negara kau yg kau da capai? almost nothing kan bila nk dibandingkn dgn negara aku? your country is depending on us okay! be grateful la bangang! jangan sampai aku kutuk negara kau negara yg TERAMAT MUNDUR. kau paham? sebelum kau nk kutuk negara org , boikot barangan negara org, cermin la diri kau tu! bagus sgt ke kau sampaikn kau tk perlu bergantung pada org lain? kau pikir la dulu sebelum kau nk kutuk negara org!

    BalasHapus
  6. PUNDE!!!!
    NEGARA PUNDE!!!
    XDE ADAB..
    GILE BABI..
    DH LA AGAMA XTERATUR..
    TAU KUTUK NAGARA OWG JE..
    PUNDE LAR!!!
    AKU MRH GILE NIE..
    WEI AKU XTAU LA OWG YG PUNYE BLOG NIE LAKI KE POMPUAN
    YG PASTI TUAN PUNYE BLOG NIE SAWAN,BABI,PUNDE
    GILE..DIE DH PATUT DH MATI..
    NNTI DLM ALAM BARZAKH
    BIAR KENE SEKSA..
    BODOSS!!!
    AKU AKN TUNTUT BELA..
    KITA JUMPA DI MAKHAMAH

    BalasHapus
  7. NEGARA INDON PUKI!!!
    SEWEL!!!
    SETAN,JIN,MAKHLUK HALUS,BABI LAR..
    BODOH..
    TGK LA NEGARA INDON DGN KUASA ALLAH SUATU HARI NNTI AKN MUSNAH..
    NEGARA BABI...
    MCM LA BGOS SGT..
    bodoss!!!SETAN!!!!

    BalasHapus
  8. hg neyh mmg arh gegeh!...
    bile negara hg susah mintak tlg negara malaysia gak ngok negk btoi!...
    da eje malaysia pon x btoi aku sepak bru tau!...

    BalasHapus
  9. aku nk anatr emel website nie kt tv3...

    BalasHapus
  10. Uolz, mari kita beralih ke blog ini http://arezeo.blogspot.com. Kerana kat blog ini lebih banyak fakta yang betul dan sahih ( yang dikatakan oleh indogsial2 sendiri tentang betapa malangya negara mereka )... X usah naikkan trafic blog sampah ini kerana tiada bukti apa yang cuba disampaikan adalah omongan die sendiri dari pemikirannya yang tidak kreatid iteww...huhu.

    BalasHapus
  11. kalian hanya bangsa hina yg terlahir dari dari sperma naziz britania yg dimasukan ke vagina melayu yg teriinfeksi spilis......teruk nian anak setan

    BalasHapus
  12. kunantikan pembunuhan besar-besaran di tanah melayu tanah nusantara masa lampau.....kami pasti kembali. persiapkan kubur kalian melayu kupur. karena melayu yg ada di indonesi bukan melayu nazis yg ada di malaysia yg sudah tercemar sperma britania..........................AWAS

    BalasHapus
  13. bodoh....hahaha sooo childish (tuan punya blog nie)

    BalasHapus
  14. deni allah (tuhan), indonesia akan kene bala seperti tsunami yang mengorbankan 5000 orang indon.

    Wahai orang indon, sedarlah dari apa kamu lakukan.
    ranyat indon seperti rakyat amerika yang x sedar diri, dah kene bala allah (tuhan) x sedar kan diri. wahai orang islam indon ynag bertopengkan seperti orang2 kafir kembali lah ke jalan allah (tuhan)

    BalasHapus
  15. who are u DERIZ09?
    kuat sgt ker ko tu bangsat?...
    ko luper diri ker ntah mak abah ko carik makan kat sini dulu?...x pun atok nenek ko...baik ko ingat balik,,,kalau ko rase kuat datang kl la tengok berapa ramai ko leh balun...x pun muka ko yang kena pecah dulu...
    jaga ko deriz09...nama ko pun laen macam jer...ntah islam ker kristian..yang pasti ko memang lahnat,kemak,puki..ko jaga baek la dol!!!!!

    BalasHapus
  16. NEGARA INDON CAM PUKI..
    MAK BAPAK KO BUDOH CM LEMBU..
    KO PULAK WARIS KEBUDOHAN DORANG..
    PASTU KO NK KUTUK2 NALAYSIA..
    BUDOH NYE ANK HANJING..
    BAPAK KO CAM HANJING..
    MAK KO PELACUR SUNDAL..
    BUDOH NYE ANAK HARAM..
    KORG NI MMG XSDOR DEK UNTUNG..
    ORG DH TOLONG BKN NK BERTERIMA KASEH..
    P KO KUTUK LAK!!
    MMG KO NI ANAK HANJING!!
    WARIS KEBUDOHAN MAK BAPA KORANG 2..
    HIDUP MEREMPAT DATANG MENGEMIS
    KAT MALAYSIA..
    PASTU KO NK KUTUK LAK NEGARA AKU YG DH TLOG KORG
    SUME YG CM HANJING MENYEMAK KT TEMPAT AKU..

    BalasHapus
  17. indon yg hina..ada tak org malaysia jadi pembantu rumah di indon? tak malu tol bangsa miskin hina nih !!

    BalasHapus
  18. KUALA LUMPUR 26 Sept. – Di sebalik pelbagai isu dan kisah penderaan amah yang dibesar-besarkan oleh media Indonesia dan asing, nampaknya tidak sedikit pun membantutkan niat ribuan wanita republik itu untuk mencari rezeki di negara ini.

    Buktinya, pada masa ini terdapat lebih 4,000 wanita Indonesia telah mendaftar dengan agensi-agensi pekerjaan negara mereka untuk mendapatkan peluang bekerja sebagai pembantu rumah di sini.

    Alasan mereka mudah iaitu lebih selesa bekerja di sini kerana adat, budaya, bahasa, agama serta gaya hidup yang tidak jauh berbeza dengan di Indonesia.

    Presiden Persatuan Agensi Pembantu Rumah Asing Malaysia (PAPA), Zulkepley Dahalan berkata, ia sekali gus membuktikan provokasi media republik itu yang mencemarkan imej negara ini tidak menghalang rakyatnya mencari rezeki di sini.

    Beliau menegaskan, kesemua bakal pembantu rumah itu kini berada di pusat-pusat latihan di beberapa daerah di republik itu dan sudah bersedia untuk dibawa bekerja di Malaysia.

    Kata beliau, yang menjadi penghalang sekarang adalah tindakan pembekuan sementara pembekalan amah Indonesia ke negara ini oleh pihak berkuasa republik itu.

    “Kebanyakan mereka dari daerah pedalaman sangat memerlukan pekerjaan untuk menanggung keluarga,’’ katanya kepada Mingguan Malaysia di sini.

    Ketika ini terdapat 300,000 pembantu rumah berdaftar di negara ini yang rata-ratanya datang dari daerah pedalaman Indonesia yang memiliki pendidikan tahap sederhana dan rendah.

    Mereka yang berusia 18 hingga 40 tahun itu adalah antara kira-kira 1.2 juta pekerja Indonesia yang berdaftar di negara ini secara sah selain 800,000 warga republik itu yang bekerja secara haram.

    Zulkepley menjelaskan, walaupun bakal amah tersebut mempunyai pilihan untuk bekerja di negara-negara Timur Tengah, Taiwan atau Hong Kong tetapi masih ramai yang berminat ke negara ini.

    Maklumat itu diperolehinya hasil tinjauan selama seminggu di republik tersebut bagi mendapatkan gambaran sebenar pelbagai isu berkaitan pembantu rumah yang berbangkit antara Indonesia dan Malaysia.

    “Walaupun tindakan pembekuan amah Indonesia itu bersifat sementara tetapi jika dibiarkan berlarutan boleh merugikan kedua-dua belah pihak.

    “Wanita-wanita tersebut perlukan pekerjaan untuk menampung kehidupan manakala majikan negara ini pula memerlukan pekerja untuk membantu urusan rumah tangga mereka,’’ katanya.

    Sehubungan itu, menurut Zulkepley, PAPA sangat berharap pembekuan sementara penghantaran pembantu rumah dapat diselesaikan segera demi kebaikan kedua-dua pihak.

    Ujar beliau, keputusan itu juga menjejaskan pendapatan sebilangan besar agensi yang terlibat membawa masuk pembantu rumah ke Malaysia termasuk yang beroperasi di republik itu.

    BalasHapus
  19. mantan presiden indonesia lebih gila lagi sperti engkau mau mampus

    BalasHapus
  20. knp warga indonesia masih berkeliaran di malaysia..
    kalau malaysia dah di anggap maling,
    so korg x reti2 lg ke nk berambus?
    xmalu ke?blik la ke negara sendiri..
    xsedar dek untung..x mengenang budi...

    BalasHapus
  21. too lo baca petikan akhbar too,naa sekarang siapa yg malu.? malaysia mengantar lg bantuan ke indon..gimana .?kalau ngomong jgn sebarangan dong,tuhan itu maha adil,maha mengasihani..walau kami dikutok,tp kami tetap menunaikan kewajiban sebagai jiran,sok jd manusia kna pakal akal dong,kena tau diri,kena kenang budi,jgn ikut suka nafsu menuduh org itu ini..membantu negara jiran yg ditimpa bencana adalah tgjawab kami..
    naa sekarang lo kenak tau diri,jgn jadi anjing tersepit,udah ditolongin malah mengigit kembali ..

    BalasHapus
  22. Malaysia hantar tiga bantuan ke Padang

    PEKAN 3 Okt. - Malaysia menghantar tiga bentuk bantuan kemanusiaan kepada mangsa musibah gempa bumi yang melanda Padang, Sumatera Barat yang sehingga kini mengorbankan hampir 1,000 nyawa dan memusnahkan harta benda.

    P erdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, bantuan tersebut adalah penghantaran 39 anggota pasukan mencari dan menyelamat Malaysia SMART ke Padang pagi ini.

    Kata beliau, bantuan kedua pula penghantaran pasukan perubatan Angkatan Tentera Malaysia (ATM), pegawai dan kakitangan Kementerian Kesihatan dan Persatuan Bantuan Perubatan Malaysia (Mercy Malaysia).

    ''Selain itu, bantuan berupa barangan keperluan harian dan kewangan akan disalurkan yang mana ia dihantar secara berperingkat,'' katanya.

    BalasHapus
  23. bersyukur banget tinggal di malaysia,ngak ada gempa bumi,ngak ada ribut,kagak ada gunung berapi,ngak ada thsunami,senang mencari pekerjaan lagih..walo lo menghina negara kamik tetap memberi bantuan pda negara lo,sok kna tau diri dong..
    udah ditolongin bukan mahu berterima kasih,malah mengutuk lg ..
    malysia selalu membantu indon,bila pula indon mau bantu malaysia ya,,?

    BalasHapus
  24. hey, please remember wat we did for your COUNTRY. don't be so rude eh..

    BalasHapus
  25. KISS MY ASS MALINGSIA!!!!
    Ah.. paling" maligsia cuma mau cari muka biar dianggep negara baek padahal semua orangnya bejat kafir maling!!!!
    Ngara cuma secuil upil dan selebar lubang dubur aja bangga!!!!
    hahahahahahahaaaaaa...
    DASAR MALING!!!!!

    BalasHapus
  26. MALAYSIA TAIK....!!!!! klo berani duel donk...jangan minta bantuan negara barat klo mo perang dgn Indonesia....dasar MALAYSIA BANCI...!!!! MALAYSIA ITU BONEKA NYA INGGRIS...!!!NEGARA GAK PUNYA KARAKTER...!!! BANCIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII.....!!!!!!!!!!!

    BalasHapus