Jumat, 18 September 2009

13 komentar:

  1. lu bangsat...tumpang negara org

    BalasHapus
  2. emang kau orang tidak? kalo malingsia mau pake budaya orang sebutkan sumbernya dong....

    BalasHapus
  3. memang orang melayu tuh asalnya daripada sumatera..apa masaalahnyer????

    BalasHapus
  4. tiada budi bahasa orang islam kerana fitnah di syarikat singapura,malaysia jadi mangsa,berperang kerana benda yang tak masuk akal adalah budaya syaitan,kami disini asal pun semua dari indonesia,hanya orang asli saja penduduk tetap dimalaysia,salahkah kami guna rendang dan adat tok moyang kami.mari berhijrah ke malaysia.1.5 juta rakyat indonesia di malaysia,mencari rezeki dan menyara keluarga dilampung,si pembuat blog ini bangsa yahudi kah, cuba melagakan orng islam.pakai sang ilmu kebal kagi.nak bunuh siapa.bukan semua rakyat indonesia diniayai.harap fikirlah mencari keamanan bukan senang.

    BalasHapus
  5. Allah nak terima amal soleh ko macam mana,pernagai lebuh dari yahudi lagi,jangan jangan bisa dari agen yahudi.yang diletajkkandi indonesia untuk mengacau bilau.kpatut ditangkap sikamu yang biadap ini.kamu patut disaman kerana fitnah.

    BalasHapus
  6. Sedih.

    Kita serumpun, agama majoriti ISLAM. tapi mengapa kita harus berbalah balahan begini, serumpun seagama? Asal pun lebih kurang sama se ASEAN. Bahkan adat dan budaya kita serupa sampai ke Filipina, sebahagiannya ke Pulau Carey, Australia dan sebahagian kita sudah berada di seluruh pelosok dunia; South Africa, USA malahan di merata rata. Sepatutnya kita berbangga, punya adat dan budaya yang tersebar luas ke seluruh dunia.

    Adakah amal kita diterima Allah jika begini sikap dan perangai kita? Sepatutnya, kita BERSATU dalam ISLAM. bukan budaya dan adat. Kerana dunia ini semuanya sementara, kembali kita semua di tanah Akhirat kelak.

    Fikir fikirkan. Tepuk dada tanya IMAN.
    Allahua'lam bissawab. Sama samalah kita bermaaf maafan. Moga segala ibadah diterima Allah, insyaAllah.

    BalasHapus
  7. selamat hari raya

    im going tow rite in english because it is easier for you to understand.

    we dont hate indonesia. we just laugh at you. why? you guys are such petty people. go ahead and claim everything. won't make a difference to us. we dont care about OUR culture anyway. HAHAHA

    BalasHapus
  8. use your brain to publish such words so called 'blogger'..;)

    BalasHapus
  9. ermm pasal kebudayaan pon dh bergaduh.org indon yg dtg ke malaysia jahat2,kurang ajar.rumah aku dh 2kali kena rompak dgn geng org indon.

    Aku xcakap smua org indon jahat,dan xsemua org indon dianiayai di Malaysia.Aku pon ramai kawan dr dr indon...hehe sorang drpnaya Misbahul Munir.now dia dh balik indonesia,kerja sbgai pegawai bank di Bogor.Dia selalu email aku yg dia rindu Malaysia,dan kawan2 di Malaysia....wahh aku juga kangen sama dia si Ganteng ...hehehe

    So rakyat indonesia,sedarlah,kami xsuke nk bermusuh...kalau malaysia mula bermusuh,kami xkan hantar bantuan ke Indonesia,kebuluran lah kamu semua..hahahaha

    BalasHapus
  10. indon bodoh, xsedar diri

    BalasHapus
  11. Teramat sedih...

    Isu yg tak patut diperbesarkan..kita ni serumpun..
    majoritinya agama islam....ingatlah wahai teman2 ku disana setiap perbuatan kita akan di nilai di akhirat kelak jgn lah sampai nak swipe malaysia d muka bumi ni...ambil TRAGEDI DI PADANG sebagai iktibar...skali tuhan swipe musnah semuanya...
    Oleh itu mari la kita buang yang keruh ambil yg jernih...

    Assalammualaikum....

    BalasHapus
  12. Kau ini, menulis sebegini, benarkah orang Indonesia? Tidak beradap langsung!! Apa, kau bukan bangsa Melayu? Penduduk Malaysia orang melayu jawa, sunda,rawa,madura,minang yang datang dari Indonesia dan kepulauan sekitarnya.

    BalasHapus
  13. hey guys, check this out Click Here

    Bener2 tuh lambang Guyana yang mirip lambang malayshit atau malayshit niru tuh lambang. wkwkwk.. Loe bayar berapa buat yang ngegambar, hebat bener ngejiplaknya. :):):)

    BalasHapus